Πρεμιέρα' για το ηλεκτρονικό εισιτήριο - Τι πρέπει να ξέρετε


Εκδίδονται κανονικά από σήμερα τα ηλεκτρονικά εισιτήρια στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις χρεώσεις και τις ισχύουσες κάρτες
Όπως είπε στο News 24/7 ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ κ. Λευτέρης Ρινιέρης, αργά χθες το βράδυ η απόφαση για μη έκδοση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων ανακλήθηκε από πλευράς εργαζομένων. Έτσι, όπως ξεκαθάρισε, η έκδοση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων γίνεται κανονικά σε όλο το δίκτυο.
Όσον αφορά τις προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες, αυτές εκδίδονται σε 15 σταθμούς, ανάμεσά τους και αυτός του Συντάγματος, της Ομόνοιας και του Πειραιά.
Από την πλευρά του και ο κ. Τσιούφος, υπεύθυνος επικοινωνίας της ΣΤΑΣΥ, είπε στο News 24/7 : " Η έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των ηλεκτρονικών καρτών γίνεται κανονικά. Είχε παρθεί απόφαση για μη έκδοση, από ένα σωματείο που έχει μέλη στη γραμμή 1. Η απόφαση όμως ανακλήθηκε αργά χθες το βράδυ, οπότε όλα λειτουργούν κανονικά.
Πλέον από σήμερα διακόπτεται η έκδοση της μηνιαίας κάρτας. Φυσικά όσοι έχουν προμηθευτεί τέτοια για τον Οκτώβριο θα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν κανονικά, αλλά στο εξής θα εκδίδεται μόνο η ηλεκτρονική κάρτα, η οποία δεν θα ισχύει για κάθε μήνα ξεχωριστά αλλά θα έχει ισχύ τριάντα ημερών και θα μπορεί να εκδοθεί σε οποιαδήποτε ημερομηνία μέσα στον μήνα.

 

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Χρήσιμες πληροφορίες για τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, από τον ΟΑΣΑ:
Το νέο, εύκολο και έξυπνο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο, AΤΗ.ΕΝΑ Τicket και την έξυπνη κάρτα AΤΗ.ΕΝΑ Card.
Κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής, θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών, ενώ η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τον κατάλληλο χρόνο να εξοικειωθούν με τις νέες δυνατότητες και τα οφέλη που αυτό προσφέρει.
Το σημαντικό αυτό έργο υλοποιείται τρεις μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, η δε  μεταβατική περίοδος και η πλήρης εφαρμογή του θα διαρκέσει πολύ λιγότερο από ότι σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Ο βαθμός εξοικείωσης του επιβατικού κοινού και η καλύτερη εξυπηρέτηση θα είναι και τα κριτήρια της τελικής απόφασης κλεισίματος των πυλών.
Με το νέο, έξυπνο, ηλεκτρονικό εισιτήριο όλες οι ομάδες που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση όπως οι άνεργοι και τα ΑΜΕΑ, καθώς και οι ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο, όπως οι πολύτεκνοι, φοιτητές κ.λ.π. θα συνεχίσουν να μετακινούνται όπως πριν, διατηρώντας το αντίστοιχο δικαίωμά τους.
Η ύπαρξη του νέου, έξυπνου ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα καταστήσει πιο ευέλικτη την χρήση που θα είναι για πρώτη φορά ανάλογη με τα χαρακτηριστικά μετακίνησης κάθε επιβάτη. Η απόκτηση δε του έξυπνου ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα είναι πιο εύκολη και φιλική από ποτέ.
Όλα αυτά επιτυγχάνονται καθώς έχει αναπτυχθεί με τον πιο άρτιο τρόπο ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο και τεχνολογικά εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα, που επιτρέπει αφενός στον ΟΑΣΑ να διαμορφώσει σταδιακά ένα επιβατοκεντρικό και αποδοτικότερο σύστημα κομίστρου και αφετέρου στους πολίτες να επιλέγουν ανάλογα με τις προσωπικές τους ανάγκες τον τρόπο που θα χρησιμοποιούν τα προσφερόμενα κόμιστρα. Στο άμεσο μέλλον, μετά την πλήρη λειτουργία του συστήματος, οι χρεώσεις για τη μετακίνηση των επιβατών θα γίνουν αναλογικές, δηλαδή θα πληρώνει κανείς ανάλογα με το πόσο μετακινείται.
Αναφορικά με την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Ιωάννης Σκουμπούρης, σημείωσε: «Η σημερινή ημέρα αποτελεί σταθμό για τον Όμιλο ΟΑΣΑ, τις Συγκοινωνίες Αθηνών,  αλλά και  για το επιβατικό κοινό,  γιατί μπαίνουμε σε μια νέα εποχή.  Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αρχίζει από σήμερα να αποτελεί μια νέα και σύγχρονη πραγματικότητα για τους συμπολίτες μας. Οι δημόσιες συγκοινωνίες  εκσυγχρονίζονται με ένα έργο που κατορθώσαμε παρά όλες τις δυσκολίες να υλοποιήσουμε. Η εφαρμογή του νέου συστήματος θα γίνει σταδιακά, με προσεκτικά βήματα, μελετώντας και τη διεθνή εμπειρία, με στόχο την όσο το δυνατόν πιο εύκολη μετάβαση και προσαρμογή των επιβατών, αλλά και του προσωπικού των Συγκοινωνιών Αθηνών, του ΟΑΣΑ, της  ΟΣΥ και της  ΣΤΑΣΥ,  στη νέα πραγματικότητα  κατά  τους επόμενους μήνες,  μέχρι τον Απρίλιο, οπότε προβλέπεται η ολοκλήρωση  εγκατάστασης  των υποδομών σε όλες τις γραμμές του μετρό. Τα οφέλη του νέου συστήματος θα είναι πολλαπλά.
Σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πλήρη λειτουργία του νέου συστήματος, οι χρεώσεις για τη μετακίνηση θα γίνουν αναλογικότερες και άρα δικαιότερες. Δηλαδή θα πληρώνει κανείς ανάλογα το πόσο μετακινείται.
Παράλληλα η φόρτιση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα γίνεται με πολύ πιο εύκολο τρόπο (από τα Αυτόματα Μηχανήματα, από το διαδίκτυο, με πιστωτική κάρτα κ.λ.π) καταργώντας έτσι τις ουρές στην αρχή κάθε μήνα και θα ισχύει για αντίστοιχο διάστημα από τη στιγμή της επικύρωσης.
Επιπλέον θα αντιμετωπιστούν διάφορες μορφές παραβατικότητας (όπως πλαστά κ.λ.π.) Συνεπώς θα υπάρξει μία ορατή εξοικονόμηση πόρων για τις δημόσιες συγκοινωνίες, που θα δώσει τη δυνατότητα βελτίωσης της ποιότητας του προσφερόμενου έργου.
Το σύνθετο και απαιτητικό αυτό έργο είναι το αποτέλεσμα της  συλλογικής και εντατικής  προσπάθειας της πολιτικής ηγεσίας, με την βοήθεια της οποίας επιλύθηκαν σημαντικά προβλήματα του έργου, της διοίκησης του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, αλλά και όλων των εργαζομένων του ομίλου. Παράλληλα σημαντική είναι η προσπάθεια του αναδόχου υλοποίησης, υποχρέωση του οποίου αποτελεί η λειτουργία του έργου για δέκα χρόνια. Θεωρούμε ότι παράλληλα με το έργο της Τηλεματικής, που ήδη βρίσκεται σε λειτουργία, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, θα αποτελέσει ένα ακόμη βήμα προς τον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ κ. Τάσος Ταστάνης επισήμανε: «Η Διοίκηση του ΟΑΣΑ στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει καθημερινά για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας υλοποιεί τα μεγάλα στοιχήματα που έχει θέσει και είναι: η αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας, η ομαλοποίηση των συγκοινωνιακών φορέων, ώστε να επιτευχθούν οικονομίες  κλίμακας, η τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο πιστεύουμε ότι θα προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στο επιβατικό κοινό, ενώ θα δώσει τη δυνατότητα στον Οργανισμό για έναν καλύτερο σχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου με στόχο την αναβάθμιση των  μετακινήσεων των συμπολιτών μας με τα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς».

Ποια είναι τα νέα  ηλεκτρονικά εισιτήρια

ΑTH.ENA TICKET: Το πολλαπλό εισιτήριο
Το πολλαπλό εισιτήριο είναι ένα επαναφορτιζόμενο εισιτήριο. Κατά την έκδοσή του φορτίζεται με έναν (1) από τους γνωστούς τύπους εισιτηρίων ή τους νέους που θα δημιουργηθούν στο μέλλον. Εφόσον ο κάτοχός του το διατηρεί σε καλή κατάσταση μπορεί να επαναφορτιστεί  αρκετές φορές με έναν τύπο εισιτηρίου κάθε φορά.
ΑΤΗ.ΕΝΑ Card:  Η έξυπνη κάρτα
Η έξυπνη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD είναι μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.
Η έκδοση της ΑΤΗ.ΕΝΑ Card
Οι επιβάτες που είναι ήδη κάτοχοι  καρτών κανονικής τιμής (αξίας €30 και άνω), αλλά και οι επιβάτες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν έξυπνη κάρτα φορτισμένη με προϊόν κομίστρου κανονικής τιμής (αξίας €30 και άνω),  μπορούν να  υποβάλουν αίτηση στον ιστότοπο http://ift.tt/2kSUizA; εισάγοντας τα απαραίτητα στοιχεία. Με τον τρόπο αυτό  η απόκτηση και η αντικατάσταση των χάρτινων καρτών από την έξυπνη κάρτα ATH.ENA θα γίνει σταδιακά και χωρίς ταλαιπωρία.
 

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες

1.   Οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια €1,40 και €0,60 θα συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα.
2.  Οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία,6μηνιαία, ετήσια) συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά.
3.  Παράλληλα, οι κάτοχοι καρτών απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής (όχι μειωμένης) ενθαρρύνονται να υποβάλουν αίτηση απόκτησης έξυπνης κάρτας στο http://ift.tt/2kSUizA; για να αντικαταστήσουν την χάρτινη.
4.  Επίσης, όσοι επιβάτες θέλουν να αποκτήσουν έξυπνη κάρτα και να την φορτίσουν με προϊόν κομίστρου απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής (όχι μειωμένης) μπορούν να   υποβάλουν αίτηση απόκτησης έξυπνης κάρτας στο www.athenacard.gr.
5. Μέχρι να παραλάβουν την έξυπνη κάρτα τους, οι επιβάτες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τους χάρτινους τύπους κομίστρου που χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα.
6. Οι επιβάτες, για όσο διάστημα χρησιμοποιούν χάρτινους τύπους κομίστρου, θα ακολουθούν τις διαδικασίες αγοράς και επικύρωσης όπως έκαναν μέχρι σήμερα.
Επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων
7. Στα λεωφορεία, τρόλλεϋ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα  θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα ΜΙΑ φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.
8. Στην γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα  θα πρέπει να τα επικυρώνουν ΔΥΟ φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
9. Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό,  οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.
10. Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα κατά την είσοδό τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων. 
11. Κατά το επόμενο χρονικό διάστημα ο ΟΑΣΑ θα ενημερώνει το επιβατικό κοινό  με κάθε πρόσφορο τρόπο με μηνύματα από τις οθόνες των σταθμών και της τηλεματικής, μέσω του ιστότοπου www.athenacard.gr, του τηλεφωνικού κέντρου 11 185 και με έντυπο υλικό.
12. Στην φάση πλήρους λειτουργίας του συστήματος, μετά τον Απρίλιο, θα παρέχεται στους επιβάτες η δυνατότητα να πληρώνουν όταν αγοράζουν ή επαναφορτίζουν τα ηλεκτρονικά τους εισιτήρια (πολλαπλό, κάρτα) και με την χρήση πιστωτικών καρτών στα αυτόματα μηχανήματα, μέσω του διαδικτύου και μέσω έξυπνων κινητών.
Τι πρέπει να κάνουν οι επιβάτες του προαστιακού που κάνουν χρήση του δικτύου του ΟΑΣΑ: Μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του Έργου οι επιβάτες του προαστιακού θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.
Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης και μειωμένου κομίστρου: Το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου συνεχίζει να ισχύει κανονικά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων (Ανεργοι, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές κλπ).   Οι επιβάτες που είναι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα ενημερωθούν  ξεχωριστά και σε συνεργασία με την κατά περίπτωση αρμόδια Αρχή ή Υπουργείο σε επόμενη φάση.
news247

Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ena ki ena nea

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου